STRONA ARCHIWALNA

Facebook E-mail
Home Wydarzenia Wydarzenia Aktualne Nasi licealiści na Międzynarodowej Konferencji w Berlinie
formats

Nasi licealiści na Międzynarodowej Konferencji w Berlinie

BERMUN 2014

W dniach 18 – 28 listopada delegaci z naszej szkoły wzięli udział w międzynarodowej konferencji w Berlinie pod przewodnictwem Pani Profesor Katarzyny Dyrdy i Pani Profesor Urszuli Kosteczki. Tym razem były to uczennice z klasy I i II: Agnieszka Furtacz, Klaudia Tabakiernik, Paulina Będkowska, Anita Nagła, Patrycja Wydmańska
i Aleksandra Łabuś.

Pierwszego dnia wyruszyliśmy ku przygodzie. Po dziewięciogodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce
o 15:30. Zostawiliśmy bagaże w szkole organizującej konferencję, czyli w John F. Kennedy School, i wyruszyliśmy na zwiedzanie Berlina. W pierwszej kolejności nauczycielki przedstawiły nam sposób poruszania się niemieckim metrem i zaopatrzyły każdego w bilet na wszystkie środki miejskiej komunikacji.

Nadszedł czas na praktykę. Wagon S1, linia różowa, parę przystanków i już jesteśmy w pobliżu Bramy Brandenburskiej. Pamiątkowe zdjęcie i w końcu przystanek na upragnione pączki Dunkin’ Donuts. Po krótkiej przerwie obfitej w słodkości udaliśmy się na zwiedzenie Reichstag’u, w którym wszyscy zostaliśmy wyposażeni
w audiobookowego polskiego przewodnika. Zgodnie z jego wskazówkami dotarliśmy na sam szczyt budynku, podziwiając oszałamiający widok panoramy Berlina. Grupowe zdjęcie i powrót do szkoły, gdzie czekała na nas rodzina goszcząca. W tym roku, szczęśliwie wszystkie mieszkałyśmy razem u kanadyjskiej rodziny, która jeszcze bardziej zaznajomiła nas z państwem, które reprezentowałyśmy – Kanadą.

Drugi dzień wyjazdu, który był dniem otwierającym BERMUN 2014, składał się głównie z Opening Ceremonies, czyli z Ceremonii Otwarcia. W tym dniu, Paulina Będkowska, wygłosiła przemowę, dumnie reprezentując naszą szkołę. Po krótkiej przerwie część z nas udała się na pierwsze zajęcia do komitetów, a część nadal przysłuchiwała się przemowom. Początkowe minuty zajęć składały się z przedstawienia swojej osoby i kraju, który reprezentowaliśmy. Po wysłuchaniu wszystkich reprezentantów, komitety dzieliły się na trzy lub więcej grup, które zajmowały się pisaniem rezolucji na dany temat.

Trzeci dzień wyjazdu był najbogatszy w zajęcia. Po ośmiu godzinach redagowania rezolucji i głosowania wróciłyśmy do domu bardziej wykończone niż po tygodniu zajęć szkolnych, ale bardzo szczęśliwe. Następnego dnia, pełne determinacji wyruszyłyśmy na dalszą bitwę z problemami świata. Był to nasz ostatni dzień na zobaczenie Berlina, więc zaraz po zajęciach, które trwały tylko do 14:30, wyruszyłyśmy na część II zwiedzania. Pogoda nie sprzyjała, ponieważ padał deszcz, ale i tak udało nam się zobaczyć fascynujące miejsca. Sony Centre zaparło dech w piersi u każdego.

Zajęcia w ostatnim dniu były oparte tylko na dokończeniu głosowania. Szczęśliwie, wszystkie rezolucje naszych grup zostały zaakceptowane i wygłoszone na Ceremonii Zamknięcia.

Konferencja BERMUN jest doskonałą okazją do sprawdzenia swoich językowych umiejętności. Mogłyśmy przekonać się, jak wygląda Konferencja ONZ, na której wzorowany jest BERMUN. To niezapomniana przygoda, która owocuje w trudne do zdobycia doświadczenie i umiejętności. Udział w takim przedsięwzięciu jest niezwykle prestiżowym osiągnięciem naszej szkoły, który co roku budzi wielkie zainteresowanie.